Kysely: Asumispalveluyksiköiden asiakkaat pääosin tyytyväisiä

Ihmisjoukko merenrannalla

PSPY:n asumispalveluiden asiakkaita ja henkilöstöä Mainingista, Jansson-kodista ja Kalliokodista osallistui Sommarbossa pidettyyn virkistyspäivään lokakuun alussa. Ohjelmassa oli ulkoilua raikkaassa syyssäässä sekä rentoa yhdessäoloa pitkän koronatauon jälkeen. Lisäksi käytiin läpi tuoreen asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset.

Asumisyksiköiden asukkaat ovat kyselyn mukaan pääosin tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä asumispalveluiden toimintaan. Kiitosta saa erityisesti ohjaajien hyvä toiminta. Ohjaajat koetaan luotettaviksi, ja heillä on miellyttävä tapa kohdata asiakas.

Hyvistä yleisarvosanoista huolimatta parannettavaakin toki löytyy. Kehittämiskohteina mainittiin vertaistuen mahdollisuudet ja muu yksikön toimintatarjonta. Myös kuntoutumisesta kaivattiin enemmän tietoa ja tukea oman elämänsuunnan löytämiseen.

– Otamme asiat, jotka nousivat kyselyssä esiin kehityskohteina, tarkempaan tarkasteluun yksiköissä. Ne huomioidaan myös ensi vuoden toimintasuunnitelmassa, kertoo asumispalveluiden palvelujohtaja Tiina Perälä.

Asiakastyytyväisyyskyselyn vastausprosentti oli tänä vuonna lähes 90.

– Olen erittäin iloinen suuresta vastaajien määrästä. Se kertoo, että asiakkaat ovat kokeneet vaikuttamisen toiminnan kehittämiseen tärkeäksi. Kiitos kuuluu myös henkilöstölle, joka on välittänyt tietoa kyselystä yksiköissä, Perälä jatkaa.

 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.